سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها، می پرسند، تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
روانشناسی کودک

کودک اخمو و بد اخلاق برای هیچ کس خوشایند نیست ومعمولا از دیگران و جمع طرد شده اندهمچنین نافرمانی میکنند.ومدام جار وجنجال راه می اندازند.واز شما میخواهند که انها رادرآغوش بگیرید..

بدون شک تربیت این کودکانِ جسور کاری مشکل است گاهی اوقات هم والدین ازتربیت کودکشان مایوس  و دلسرد میشوند.اجازه ندهید که بداخلاقی کودکتان بر شیوه فرزند پروری شما غلبه کند.

بهترین راه برای مقابله با بدخلقی کودکان:علت تغییر رفتار کودکتان را پیدا کنید.

 1)سعی کنید بفهمید چه اتفاقی روی داده که موجب عصبانیت فرزندتان شده است. بدخلقی و عصبانیت، بی دلیل ایجاد نمی گردد. سعی کنید بفهمید که بر کودکتان چه گذشته است. مثلا اگر او دچار ناامیدی بزرگی شده، سعی کنید برای او آرامش ایجاد کنید.

با کودکتان هم صحبت شوید

 

با کودکتان صحبت کنید و سعی کنید علت بدخلقی اش را بفهمید. دانستن اینکه چه چیزی باعث بدخلقی او شده است در واقع کلید این معما است که چگونه به او کمک کنید که هم احساس بهتری پیدا کند و هم رفتاری بهتر داشته باشد. به علاوه اگر کودکتان دلیل ناراحتی خود را بتواند به شما بازگو کند احتمالا بیشتر از این بداخلاقی نخواهد کرد. این موضوع به ویژه در خصوص کودکانی صادق است که از بداخلاقی به عنوان نوعی روش ارتباطی با والدین خود استفاده می کنند تا آنها را متوجه آنچه اشتباه است بنمایند.

در مواجه با عامل بداخلاقی کودک خود مراحل و روند مناسب را طی کنید


به عنوان مثال کودکتان را به رختخواب ببرید، یا محل جشن و مهمانی را ترک کنید، به کودکتان در رفع درگیری و نزاع با دیگران کمک کنید و او را از عشق و علاقه خود نسبت به او مطلع کنید تا به این طریق کودکتان به تدریج به آرامش و احساس خوشایندی برسد.

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط راضیه یاراحمدی کارشناس روانشناسی کودک 96/11/23:: 8:26 عصر     |     () نظر