سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نماز تقرب هر پرهیزگار است و حج جهاد هر ناتوان ، و براى هر چیز زکاتى است و زکاة تن روزه است ، و جهاد زن بودن شوى را به فرمان . [نهج البلاغه]
روانشناسی کودک

به نام ایزد منان وسلام خدمت تمامی دوستان امیدوارم مطالب به بهترین شکل مورد تائید واستفاده شما قرار بگیرهگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

      آبی که برآسود زمینش بخورد زود    دریا شود آن رود که پیوسته روان است

قبل از بیان هرچیزی باید یاد آور شویم که کودکان باسرعت های متفاوتیرشد می کنندوهر کدام به اقتضای سنشان مراحل رشدی را گام به گام طی می کنند وبه مقتضی سن ،می خندند،اشیا رابا چنگ میگیرند و یا سرشان راتکان می دهند.

هرکودک نسبت به کودکی دیگر یک موجود منحصر به فرد است اواعمال خودرا صرفا به این دلیل که ما از او انتظار داریم انجام نمی دهد زمان مناسب برای او هنگامی است که او آمادگی انجام کاری را پیداکرده باشد.

ماهرگز نمیتوانیم سرعت تکامل و رشد کودک را بیشتر کنیم اما اگر به اندازه کافی عشق و محبت کنیم دقیقا همان چیزی رابه او داده ایم که نیاز دارد.

تکامل کودک جدا از جهان وپیرامون او اتفاق نمی افتد و زمانی درسهایِ لازم زندگیش را می آموزدکه بخشی از این جهان باشد.و هرگز اورا بادیگران مقایسه نکرد.

حضور والدین وحتی بستگان برای آموزش و تکامل  کودک امری اساسی می باشد او نه تنها به آموزش بلکه به عشق و تشویق و حمایت اطرافیان نیاز داردتا هرچه بیشتر شکوفاشود.همچنان که کودک بیشتر وبیشتر رشد و تکامل می یابد مهارتهای ما به عنوان والدین،متناسب با نیازها و احتیاجات اوباید افزایش یابد.

والدین باید در امر تربیت کودک با او همانند فردی از اجتماع رفتار کنندو هرگز باکوچکترین شیطنت او را تهدید،تحقیر،سرزنش و تنبیه بدنی نکنند.احساس ارزشمند بودن ثروتی است که درتمام دوران زندگی به آن نیازمندیم.

حرمت خود وارزش قائل شدن برای خویشتن سبب رشد خصوصیات اخلاقی و شخصیتی شده و مارا از ارتکاب خطا بازمی دارد.

کودک در این مرحله چهار برهه را پشت سر می گذارد اولین مر حله آن مرحله شیر خوارگی است(از تولد تا2سالگی).


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط راضیه یاراحمدی کارشناس روانشناسی کودک 96/11/22:: 7:33 صبح     |     () نظر